אז חברה שאלה אותי על פראג. אז כתבתי לה כמה עצות. אז יצא נורא ארוך. אז חשבתי לפרסם פה, כדי שגם אחרים ייהנו 🙂

התניידות בפראג

רוב הנסיעות מתבצעות ברכבת התחתית של פראג, שהיא נוחה מאוד, מהירה, התדירות שלה גבוהה ומאוד קל להתמצא בה. הנה מפת המטרו:

Prague_metro_plan_2015.svg
מפת מטרו פראג

לחצו על התמונה להגדלה

איך קוראים את המפה:

יש במטרו של פראג שלושה קווים: אדום, ירוק וצהוב. באמצע המפה יש מין משולש שמחבר בין תחנות Florenc, mustek, museum, אלה שלוש התחנות הראשיות של העיר. כדי להגיע למרכז, למשל לכיכר ואצלב המפורסמת צריך לרדת בתחנת museum וכדי להגיע לשעון המפורסם אפשר לרדת ב-mustek וללכת כמה דקות.

כדי לדעת על איזו רכבת לעלות, צריך להסתכל על התחנה הסופית של אותו קו. למשל אם נמצאים במלון קלאריון קונגרס שנמצא בתחנת ויסוצ'נסקה (קו צהוב) ורוצים להגיע לתחנת mustek, צריך להסתכל על התחנה האחרונה של הקו הצהוב שהיא zlicin ולעלות על הרכבת הזאת (בתחנה יש שלטים איזו רכבת מגיעה לאן).

אם רוצים להגיע לתחנת museum שאין אליה קו ישיר מהמלון הזה, צריך לרדת בתחנת florenc, לעבור לקו האדום (יש בתחנות הכוונה) ולעלות על הרכבת לכיוון Haje.

המחירים של המטרו זולים מאוד, אפשר לקנות כרטיס לחצי שעה, שעה וחצי, יום שלם ושלושה ימים. מחתימים את הכרטיס פעם אחת בלבד (!!!!!!) צריך להיזהר עם זה כי אחרת מקבלים קנס. מחתימים פעם ראשונה במכונות ההחתמה כשעולים לרכבת אחרי שקונים כרטיס ובפעמים הבאות פשוט לוקחים את הכרטיס איתכם, אין צורך להחתים יותר.

החלפת כסף

משתמשים בפראג במטבע בשם קרונה, מחלקים כל מחיר ב-5 כדי לקבל מחיר בשקלים (100 קרונות זה בערך 20 שקל). מומלץ להחליף בארץ ליורו ובפראג לקרונות, לא כדאי להחליף בארץ לקרונות ובשום אופן לא בשדה תעופה של פראג כי זה נורא יקר. מומלץ להחליף במרכז העיר, ללכת ל-2-3 קיוסקים של change ולבדוק מה השער שנותנים לכם ואז להחליף  במקום הזול ביותר. אם למשל 1 יורו שווה 25.1 קרונות אז בכל מקום שיתנו לכם בסביבות 24-25 קרונות ליורו זה טוב. אם לוקחים דיל מהארץ שכולל טיסה+מלון+העברות, בטח באוטובוס בדרך למלון יגידו לכם מה השער באותו יום.

מלונות

אמליץ על שניים שהייתי בהם בשנתיים האחרונות:

מלון פנורמה – נמצא 4 תחנות מטרו מכיכר ואצלב המרכזית. מלון של 4 כוכבים, לא חדש אבל טוב – לא מפואר מדי, הייתי בו לפני שנה ואני ממליצה עליו בחום. הוא נמצא דקה הליכה מקניון שאני מאוד אוהבת בשם ארקדי, שמחובר למטרו בתחנת Pankrac.

קלריון קונגרס – מלון ארבעה כוכבים, יפה, חדיש, נקי, מומלץ מאוד מאוד! צוות המלון נחמד והמטרו נמצא מתחת לקניון שמחובר למלון ככה שאפילו לא צריך לצאת החוצה בשביל להגיע לשם!

מלון קלריון קונגרס, פראג
מלון קלריון קונגרס, פראג

לגבי מלונות אחרים, מומלץ לפני שמזמינים לבדוק איזו תחנת מטרו קרובה למלון ומה אנשים אומרים עליו בביקורות באתר tripadvisor. בד"כ מלונות מרכזיים מאוד יהיו ישנים ופחות יפים, אבל תלוי מה ההעדפות האישיות של כל אחד.

קניות

קניון ארקדי, לא גדול אבל כולל את הרשתות הגדולות. נעים להסתובב בו וכייף לקנות, יש תאים חינמיים בהם אפשר לשים את הדברים ו"לפנות ידיים" לקניות. מומלץ, נמצא בתחנת pankrac.

קניון ARKADI פראג
קניון ARKADY פראג בכריסטמס

קניון הרפה (HARFA), גדול מאוד ומרשים, ממוקם ליד ה-O2 Arena, איצטדיון ההופעות ואירועי הספורט הפופולרי. נמצא בתחנת המטרו Ceskomoravska, תחנה אחת ממלון קלריון קונגרס.

קניון HARFA פראג
קניון HARFA פראג

קניון פלאדיום – נמצא במרכז העיר, באזור של השעון. קניון ענק.

קניון לטנני (Letnany) – מרוחק מהעיר אבל שווה! צריך לעלות על אוטובוס קו 195 אחרי שיורדים בתחנת המטרו לטנני (ממלון קלריון קונגרס יש קו ישיר ללא צורך במטרו). ליד הקניון יש החלקרח שצריך להזמין אליו מקומות יום מראש ככה שאפשר לחבר את שני הבילויים אם כבר נמצאים שם.

הכניסה לקניון לטנני, פראג
הכניסה לקניון לטנני, פראג

מה לראות

המקומות התיירותיים ביותר הם כיכר ואצלב והשעון האסטרונומי שכל שעה יש שם "מופע" קטן של בובות מתחלפות… חביב. את כל האזור של הכיכר והשעון אפשר לעשות ברגל ביום יפה, יש מלא חנויות בדרך ודברים לאכול. תיאטרון שחור – קשה לי להמליץ עליו, עם כל הכבוד לליאור כלפון והמופע שלו WOW שמנסים למכור לישראלים שם. רמה נמוכה מינוס, היה גימיק נחמד לפני כמה שנים.

אפשר גם לצאת מהעיר לדרזדן ולקרלובי וארי (לא הייתי שם בזמן האחרון), קרלובי וארי ידוע במעיינות החמים שיש שם, ובדרזדן לא הייתי, יש שם בניינים משוחזרים מתקופת מלחה"ע השנייה, אמור להיות מעניין מאוד!

ממליצה למי שלא היה בעיר אף פעם, לקחת סיור או שניים שמציעים בד"כ באוטובוסים שמסיעים למלונות. הסיורים עולים בסביבות 30 יורו לאדם והם יקחו אתכם למקומות שצריך לסמן בהם "וי" במקום להתברדק לבד, מה שישאיר יותר זמן לקניות ולבילויים 🙂 ובכלל זה נחמד שמישהו לוקח אתכם לכל מקום ומסביר מה היה שם ומה לראות.

 

מרכז העיר, פראג
מרכז העיר, פראג

פרטים נוספים שכדאי לדעת

במקומות הפחות תיירותיים של פראג (כלומר, כל מה שהוא לא במרכז העיר), המוכרים בחנויות לא כל כך יודעים, או לא כל כך רוצים לדעת אנגלית. אפשר לבקש לקרוא למישהו דובר אנגלית בשביל לקבל עזרה, או לנסות להסביר עם הידיים… בסך הכל מסתדרים איתם.

טיפ חשוב (תודה לנחמה) – אם לא באים עם חברה שנותנת שירות העברות למלון, אפשר לפנות לנציג ישראלי של אחת מחברות הנסיעות (קשרי תעופה, קווי חופשה, השטיח המעופף וכו') ביציאה מהשדה ולשאול אם יש הסעות למלון שהזמנתם וגם בחזרה. אם כן זה עולה 10 יורו לראש וזה מאוד משתלם בהשוואה למוניות.

אין לי מסעדה מסויימת להמליץ עליה ולכן לא כתבתי פסקה ספציפית על אוכל (מוזמנים לעשות זאת בתגובות אם יש לכם המלצות). מה שכן, בימי החורף הקרים כייף לאכול נקניקיות חמות במרכז העיר הקפואה, ובמסעדות כדי לקנח עם פלצ'ינקה (palatschinken), סוג של חביתיות מלאות בכל טוב… רק מלראות את התמונות של זה בגוגל מתחיל לנזול ריר…

אם נוסעים בחורף, כדאי להגיע באחד הימים למרכז העיר (אזור השעון האסטרונומי) בערב, כשיש דוכני אוכל ושתייה, זה תענוג בקור המקפיא של פראג ליהנות מיין חם וקיורטוש.

ואם כבר בחורף עסקינן, אז קר. מאוד קר. קפוא. כשיורד שלג זאת חוויה, כשיורד גשם קצת פחות. קחו בגדים חמים, כפפות, צעיפים, כובעי צמר, גרביונים מתחת למכנסיים ומגפיים עם פרווה פנימית אם ייצא לכם להגיע בשיא החורף. אפשר להסתובב בחוץ, אבל צריך כל כמה דקות להיכנס לאיזו חנות, מסעדה או פסאז' כדי להתחמם. בכל מקרה הקור זאת לא סיבה לא לנסוע לפראג בחורף – להיפך – זאת חלק מהחווייה (ואם זה באזור הכריסמס אז בכלל כייף לראות את הקישוטים)!

 

קיורטוש במרכז העיר, פראג
קיורטוש במרכז העיר, פראג

טיול מהנה ו-dobrý den (יום טוב)!!!